maanantai 8. kesäkuuta 2015

Lampwork owl bead by Piaeliina

Kun olen helmiä myymässä, niin melkoisen usein saan kertoa, kuinka lamppuhelmiä tehdään. Minulla on siihen apuna yksi kauan sitten otettu valokuva, joka on kyllä ihan hyvin kerrontani apuna toiminut. Nyt minulla on kuitenkin ilo esitellä video, jonka vanhempi tyttäreni kuvasi tässä aiemmin keväällä. Hän myös leikkasi sen katsottavan pituiseksi ja lisäsi musiikin. Kokonaisuus on mielestäni tosi hieno. Tämä video oli äitienpäivälahja minulle.
Ainahan kaikki ei mene ihan putkeen ja niin tässäkin tapauksessa herra Murphy astui peliin mukaan. Pehmeä B muuttui näppäimillä kovaksi P:ksi ja niin lamppuhelmestä tuli lammashelmi, paitsi että videolla valmistuu pöllö. Nauroin vedet silmissä kun tajusin virheen. Siinä vaiheessa olin tietysti, innoissani kun olin, ehtinyt jakaa videon jo ainakin pariin paikkaan. Siellä nyt kiertää facebookissa "lammastyö pöllö helmi", noin suoraan suomennettuna. Youtubeen Anniina toki korjasi virheen heti kun se huomattiin, mutta sama virhe on sitten vielä siellä videon lopputeksteissäkin. Mutta ei haittaa mitään, sillä itse video on hieno. Puhukoon se puolestaan. Äänet päälle niin kokonaisuus on silloin vieläkin parempi!




Videon lopussa pöllö menee uuniin, 500 asteeseen jäähtymään, mistä sen olen seuraavana päivänä ottanut ulos muiden helmien kanssa, irrottanut helmet tikuista ja puhdistanut reiät. 
Pöllöjä on kevään mittaan syntynyt useampia ja muutama on myynnissä verkkokaupassa ja tietenkin niitä saa suoraan tilata minulta, silloin saa mieleisensä kuvioinnin ja värityksen. Moni pöllö on myös päätynyt avainkaulanauhaan, josta kerroin täällä.



2 kommenttia:

  1. Ihanan rauhoittava video, työskentely ja musiikki, loistava kokonaisuus! Hieno video, kiitos kun laitoit sen esille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö ollutkin! Siitä välittyi hyvin se kuinka lumoavaa näitä helmiä on tehdä.

      Poista

Kommenttien valvonta on otettu käyttöön. Blogin kirjoittajan on hyväksyttävä kaikki kommentit.