sunnuntai 15. syyskuuta 2013

Tämä kulunut viikko meni enemmän tai vähemmän puolukan merkeissä. Tavoitteena oli kerätä 50 litraa puolukoita ja nyt on 100 litraa kerätty. 50 litraa odottaa nytkin ulkona perkaamista, tuoremehua olen jo pullottanut 20 litraa ja yksi 10 litran kattilallinen on tekeytymässä, isä ja tytär veivät kymmenen litraa ja yksi ämpärillinen perattuja odottaa survomista.
Aivan mahtavat puolukkamaastot olen löytänyt ja ilmat ovat suosineet, metsässä olosta olen nauttinut täysin siemauksin, se on vain tämä jatkojalostus aika työlästä. Jaksan sen sillä, että tykkään tosi paljon puolukkatuoremehusta ja siinä on kaikki vitamiinit tallella ja tänä vuonna saan sitä niin paljon, että riittää varmasti kevääseen asti.

On tähän viikkoon mahtunut vähän muutakin. Joka päivä olen hiukan ompeluhommiakin harrastanut. Metsään olen lähtenyt aina aamulla kymmeneltä, aamusumujen takia ei ole aikaisemmin kannattanut lähteä, mutta ennen sitä olen ehtinyt tehdä tätä helmikirjottua silmälasikoteloani. Tänä aamuna sain sen vihdoin valmiiksi. Voihan tätä käyttää vaikka pienenä iltalaukkuna, tai kännykkäpussina, mutta minä ajattelin niitä silmälaseja kun kerran tuli sellaiset tässä kesällä saatua. Silmälasit olivat niin kalliit, että arvelin niiden tarvitsevan arvoisensa säilytyspussin.

Tänään on kyllä pakko pitää vähän lepopäivää, aika pitkiksi ovat päivät venyneet viime aikoina. Toissa viikolla aloitin Mika Waltarin Mikael Karvajalan, en ole sitä ehtinyt avaamaankaan koko viikolla, joten tänään uppoudun taas siihen. Tosin on tunnustettava että se jäi siihen kohtaan, missä alkaa kappale nimeltä "Rovio" ja se on aika synkkä osa, joten vähän vahingossa-tahallani jätin sen siihen. Kun kerran tiedän, mitä se sisältää niin houkuttaa kyllä hypätä sen yli. Toisaalta periaate on sellainen, että vaikka olisi kirjan lukenut ennenkin, niin uudelleen luettunakaan ei saisi fuskata. Ihan kohteliaisuutena kirjailijaakin kohtaan. Siis jos kirja on hyvä, huonoahan ei lukisi uudestaan, ja hyvässä kirjassa jokainen kappale on oleellinen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttien valvonta on otettu käyttöön. Blogin kirjoittajan on hyväksyttävä kaikki kommentit.